Jump to content
Sign in to follow this  
Mananca la Fix

CAT DE IMPORTANTA ESTE APA PT ORGANISM

Recommended Posts

Apa este principala componenta a corpului omenesc, organismul nostru fiind constituit in proportie de 55 %-78%din apa. Consumul adecvat de apa aduce numeroase beneficii pentru sanatate, in schimbul unui aport nul de calorii, grasimi, carbohidranti sau zahar.
Apa are un rol important in reglarea temperaturii, in eliminarea deseurilor din organism si reprezinta solventul de baza pentru digestie. Hidratarea corespunzatoare este importanta atat vara, cat si iarna. Apa previne imbatranirea prematura, te scapa de kilogramele in plus, are efect energizant, creste rezistenta in fata stresului, imbunatateste randamentul fizic, mentine sanatatea tractului digestiv, reduce riscul aparitiei pietrelor la rinichi, mentine sanatatea articulatiilor si a sistemului imunitar.
IATA CATA APA TREBUIE SA BEI IN FUNCTIE DE GREUTATEA CORPORALA
Intre 6 si 8 pahare de apa pe zi de 250 de mililitri este considerat de specialisti un aport normal. Pentru a afla cantitatea exacta se imparte greutatea corporala in kilograme la 32.
De exemplu : o persoana de 84 de kilograme are nevoie de 2,6 litri de apa zilnic, timp ce una de 66 de kilograme de doar 2 litri.
Necesarul poate creste si in functie de nivelul de activitate zilnica depus si se poate suplimenta din alimente de timpul supelor si a ciorbelor sau bauturilor.
CUM SE BEA APA?
Nu se bea apa repede si asa, pui sticla la gura si gal, gal, gal sau paharul la gura si gata ai baut.
Nu este bine, si va spun si de ce :
Apa se bea incet cu inghitituri mici, un pahar de apa pe stomacul gol pentru a porni digestia si a trezi organismul. Acest obicei este foarte important de a bea apa pentru cei care sufera de constipatie6.
Lipsa apei din dieta si lipsa fibrelor (legume, fructe, cereale integrale) duc la constipatie cronica. Putem trai, fara mancare pana la 40 de zile, dar nu putem trai fara apa mai mult de 3 zile.
SA BEI APA INAINTE SI DUPA MASA CORECT
Inainte pentru ca umpli stomacul si mananci mai putin, sa bei dupa masa pentru ca ajuta digestia corect.
ESTE BINE SA BEI APA IN TIMPUL MESEI?
DA, acest obicei sustin studiile, este corect pentru ca astfel ajungem sa hidratam fibrele din mancare, sa facem digestia corespunzatoare si sa prevenim constipatia. Band apa in timpul mesei, fibrele alimentare actioneaza foarte repede fapt care duce la senzatia de satietate (te saturi mai repede). Apa este esentiala intr-un stil de viata sanatos.
Sarea, zaharul si fainoasele provoaca retentie de apa in organism ceea ce ne face sa parem pufosi sa tragem greu la cantar.
Dupa o anumita varsta retentia de apa este strans legata de boli cardiovasculare, tensiune arteriala si alte afectiuni cronice.
CATEVA SEMNE CA NU BEI SUFICIENTA APA :
1. Te simti obosit, ai dureri de cap, sau dureri musculare
2. Esti constipat
3. Respiratie urat mirositoare si uscaciunea gurii
CUM SA FACI SA NU UITI SA BEI APA?
1. Va alegeti sticlute mici si sa le aveti la indemana
2. Mancati fructe si legume
3. Alegeti macar o data pe zi un bol de supa sau ciorba
4. Beti ceai sau limonada fara zahar
5. Evitati sucuri de fructe si sucuri acidulate care contin zahar, excesul de zahar ingrasa, deshidrateaza organismul si incetineste arderile.

71545634_1192197134298613_4893402071652368384_o.jpg.5d2194c8371787f7f9e20b93f73eaee6.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...